Speciálně vzdělávací pedagogická činnost
Podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami se realizuje v logopedické třídě prostřednictvím podpůrných opatření představující konkrétní pomoc při vzdělávání, vyplývající z doporučení školského poradenského zařízení (popřípadě rozpracované v IVP dítěte) a to:
- v oblasti metod a forem výuky, možnými úpravami hodnocení dítěte a organizací výuky;
- v oblasti personální podpory pedagoga – asistent pedagoga;
- využíváním speciálních pomůcek a kompenzačních pomůcek;
Ve speciální logopedické třídě je hlavní pozornost věnována především logopedické péči týkající se celé řečové oblasti ve všech jazykových rovinách:
- porozumění řeči
- výslovnosti
- rozvoji slovní zásoby
- správné tvorby vět
- poruch zvuku a plynulosti řeči
Formy logopedické péče:
- individuální práce s logopedickým sešitem dle pokynů klinického logopeda
- společná logopedická cvičení, která zahrnují:
- chirofonetické cviky
- gymnastiku mluvidel
- artikulační cvičení
- dechová cvičení
- rozvíjení sluchového a zrakového vnímání
- rozvoj jemné a hrubé motoriky
Pro každé dítě je vypracován podpůrný plán rozvoje dítěte, který je vypracováván na základě závěrů SPC a klinického logopeda.
Pedagogickým záměrem logopedické třídy je dosáhnout co možná nejlepších výsledků při odstraňování řečových handicapů formou individuální a skupinové logopedické intervence.
Spolupráce s odborným poradenským zařízením
Podkladem pro vřazení dítěte do logopedické třídy je odborná zpráva ze speciálně pedagogického centra (SPC). Do MŠ dochází 1x měsíčně klinická logopedka Mgr. K.Tesarčíková.