Logopedická třída

Speciálně vzdělávací pedagogická činnost

Podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami se realizuje v logopedické třídě prostřednictvím podpůrných opatření představující konkrétní pomoc při vzdělávání, vyplývající z doporučení školského poradenského zařízení (popřípadě rozpracované v IVP dítěte) a to:

  • v oblasti metod a forem výuky, možnými úpravami hodnocení dítěte a organizací výuky;
  • v oblasti personální podpory pedagoga – asistent pedagoga;
  • využíváním speciálních pomůcek a kompenzačních pomůcek;

Ve speciální logopedické třídě je hlavní pozornost věnována především logopedické péči týkající se celé řečové oblasti ve všech jazykových rovinách:

  • porozumění řeči
  • výslovnosti
  • rozvoji slovní zásoby
  • správné tvorby vět
  • poruch zvuku a plynulosti řeči

Formy logopedické péče:

  • individuální práce s logopedickým sešitem dle pokynů klinického logopeda
  • společná logopedická cvičení, která zahrnují:
    • chirofonetické cviky
    • gymnastiku mluvidel
    • artikulační cvičení
    • dechová cvičení
  • rozvíjení sluchového a zrakového vnímání
  • rozvoj jemné a hrubé motoriky

Pro každé dítě je vypracován podpůrný plán rozvoje dítěte, který je vypracováván na základě závěrů SPC a klinického logopeda.

Pedagogickým záměrem logopedické třídy je dosáhnout co možná nejlepších výsledků při odstraňování řečových handicapů formou individuální a skupinové logopedické intervence.

Spolupráce s odborným poradenským zařízením

Podkladem pro vřazení dítěte do logopedické třídy je odborná zpráva ze speciálně pedagogického centra (SPC). Do MŠ dochází 1x měsíčně klinická logopedka Mgr. K.Tesarčíková.